
Nemcsak azért, mert néhány száz kilométerrel tovább tart az a bizonyos „utazás”. Nem csupán a benzinköltséget fizeti meg pluszba. Azonban még egy autóútdíj esetében is személygépkocsival ugyanazt a távot 8.000-9.000 Ft-ból is megúszhatja, több mint egy hétig akár többszörösen is megtéve ugyanazt a távot. Tehát vajon mi alakítja egy külföldre történő kiköltözés árát?
Barátja úgy dönt, hogy több éves gondolkodás után, fogja a családját, a 75 m2-es házának az ingóságait, és célba veszi Münchent.
A legtöbb ember úgy véli, hogy egy Münchenbe költözés árának alakulása azért lesz magas, mert a bezinköltség mellett óriási haszonkulccsal dolgoznak a költöztetők.
A legtöbb ember téved.
A legnagyobb mumus egy külföldi költözés esetében: a költségek sokasága.
Milyen költségekkel jár egy költözetőnek a külföldre költözés?
A költségek, amikre Ön elsőre nem is gondol. És sok esetben ezen költségek nem is a tényleges költségeket takarják, csak amolyan mellékköltségek: ilyen a súlyadó, a bejelentett emberek járulékai.
Egy külföldre költözés során pedig nem egyetlen ember utazik a fedélzeten. A kötelező Casco-biztosítások, esetleg a tehergépkocsi lízingjei.
De az igénybe vett tehergépkocsi hosszabb távon többet is „kopik”, így a km-re lebontott karbantartási költsége is magasabb lesz.
De akkor mik a legfőbb költségek, amik ténylegesen alakítják a külföldre költözés végösszegét?
Külföldi célállomás esetében elkerülhetetlenek az autópályadíjak és a különböző autóútdíjak.
De mi lenne ezen akkora összeg?
Hiszen a legutóbbi nyaralásuk alkalmával nem jelentett Önöknél mindez többet egy matricánál.
A költözés esetében azonban a tehergépkocsiknál a „matricát felváltja” a használat arányában fizetendő km-díj.
Több száz km esetében pedig döbbenetes az ára. És nem kamion, hanem egy költöztető tehergépkocsi esetében. Mindez akár oda-vissza elérheti a példánkban a 100.000 Ft-ot is.
Igen, oda és vissza.
Hacsak nem tervezzük örökbe fogadni a költöztetőket új otthonunkban, a tehergépkocsinak valahogy vissza is kell jutnia az országba. Sofőröstül.
Egy tehergépkocsit vezető ember pedig tudja, hogy útközben a városok szélén, az autópályák mentén csak drágább tankolási lehetőségekkel élhet. A fogyasztásuk sem a személygépkocsihoz szokott összegeket hozzák. Szintén 100.000 Ft feletti összegeket takarhat a benzinköltség.
Bármennyire is hozzá vagyunk szokva a hazai vezetési szokásokhoz, mindezeket szinte jobb, ha el is felejtjük.
A különböző országonkénti közlekedési hatóságok, és rendőrségek a vezetési és munkaidők ellenőrzését roppant szigorúan veszik (tehergépkocsikba beépített szabványos tachográf készülékek által ellenőrizhető).
Így szó sem lehet túlvezetésről, a tehergépkocsi vezetési, és haladási lehetőségei szinte túlszabályozottak. A megengedett vezetési idők pedig az utazási időt növelhetik.
Már így is sok a költségek végösszege?
Pedig még meg sem említettük ezekre a napokra vett munkadíjakat, és a csomagolóanyagok díját sem.
A több százezer Ft-os végösszeg pedig nem takarja a költöztetőcég részére vett hasznot, és az egyéb járulékos költségeket sem.
Kíváncsi vagyok, észrevette-e, hogy egy árajánlat során meghatározott költségek jelentős része nem a költözetőcég markában maradt összegek miatt lesz annyi, amennyi.